SEO en SEA

SEO en SEA zijn termen die in de wereld van online marketing veel voorkomen. Als ondernemer doe je er goed aan om hier voldoende aandacht aan te besteden. Maar wat betekent dit in de praktijk nu echt en hoe ga je er het best mee om? Omzetvergroters gaat graag mét en voor jou aan de slag als het om SEO en SEA gaat. Wij hebben alle kennis en ervaring in huis om samen met jou de juiste stappen te nemen. Zo groeit je website, je naamsbekendheid, je klantenkring én je omzet!

 

SEO en SEA: waar hebben we het eigenlijk over?

SEO en SEA hebben allebei te maken met de zoekmachine, maar zijn zeker niet hetzelfde. SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. SEA staat voor Search Engine Advertising, ofwel zoekmachine adverteren. Het is zo dat SEO en SEA wel voor dezelfde doeleinden worden ingezet. Zij worden namelijk ingezet om meer verkeer naar de website te leiden, zodat er ook meer mogelijkheden ontstaan om groter succes te bereiken. De aanpak is wel heel verschillend, evenals de kosten die erbij komen kijken.

Bij SEO draait het om de organische resultaten

SEO is een term die wordt gebruikt als verzamelnaam voor alle activiteiten die worden uitgevoerd en ingezet om de website naar een betere positie in de zoekmachineresultaten te leiden. Het doel is om hoger te ranken in de organische resultaten, dus de resultaten waarvoor je niet hoeft te betalen. Het grootste deel van de gebruikers van de online zoekmachine tikken een zoekterm in en kijken vervolgens alleen naar de eerste resultaten. Daarom is het heel belangrijk om op de eerste pagina van de resultaten terecht te komen met de website, en dan natuurlijk ook het liefst zo hoog mogelijk. De eerste drie zoekresultaten worden gezien als topposities en met de juiste inzet van SEO kunnen deze posities worden bereikt. Omzetvergroters helpt je hier graag bij.

Bij SEA draait het om betaald reclame maken

Boven de organische resultaten worden altijd enkele betaalde resultaten getoond. Bij deze resultaten zie je de melding ‘Advertentie’ in het groen staan, voor de link naar de betreffende website. Deze als eerst getoonde resultaten zijn als het ware gekocht door de adverteerders. SEA zorgt er dus voor dat advertenties boven de organische resultaten verschijnen in de zoekmachine. Vanzelfsprekend moeten deze weergaven betaald worden. Je kunt een advertentiebudget per dag instellen. Is het advertentiebudget bereikt? Dan wordt de advertentie voor de rest van de dag niet meer in de resultaten weergegeven. Je kunt de kosten dus wel zelf goed in de hand houden. Natuurlijk kan Omzetvergroters je altijd adviseren over het budget.

 

Het succes van SEO en SEA

Het is natuurlijk niet alleen belangrijk om goed te weten wat de verschillen tussen SEO en SEA zijn. Je wilt ook weten waarmee je nu de grootste successen kunt boeken. Eigenlijk moet je dan vooral ook kijken naar je eigen verwachtingen en wensen. Wil jij op zeer korte termijn al resultaat boeken? Dan levert SEA je meer succes op. Je betaalt voor de advertentie, de campagne wordt per direct ingezet en het feest kan beginnen. Dit betekent natuurlijk wel dat je ervoor blijft betalen zolang je er succes uit wilt halen. SEO is een langzaam proces, waarbij je niet direct resultaat ziet. Het kost tijd om goede posities te bereiken. Anderzijds is dit wel dé manier om goede resultaten te boeken op de lange termijn zonder dat je aan kosten vast zit.

SEO en SEA combineren is ook mogelijk

Wil je echt een keuze maken? Dan is het belangrijk om vooral je eigen wensen en eisen in kaart te brengen. Wil je direct resultaat en vind je het niet erg om te blijven investeren, of vind je het niet erg om geduld te hebben en er onbetaalde sterke posities in de organische resultaten voor terug te krijgen? Je kunt natuurlijk ook (tijdelijk) SEO en SEA combineren. Heb je met SEO topposities bereikt, dan kun je SEA laten vallen. Veel ondernemers kiezen er dan ook in eerste instantie voor om SEO en SEA te combineren om het beste uit beide activiteiten te halen.

Omzetvergroters helpt je verder

Omzetvergroters staat voor je klaar als jij wilt gaan focussen op SEO, op SEA of op een combinatie van beide opties. Natuurlijk kunnen wij je ook adviseren over de beste aanpak. Vraag direct online gratis website advies of een gratis website checklist aan. Op basis daarvan kunnen we verder om jouw website én jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Als jij dat wilt natuurlijk, want het is vrijblijvend. Uiteraard kun je ook altijd contact met ons opnemen als je meer wilt weten over de mogelijkheden van SEO en SEA.

Onze Partners

Browsr is onze partner op het gebied van omzetmachines – oftewel websites. Browsr maakt de winst genererende websites voor onze klanten. Zonder investeringen vooraf zetten zij voor jou ook een omzet genererende website neer.

YourBoost is onze marketingpartner. Zij zijn gespecialiseerd in het behalen van topposities in Google. Door middel van verschillende SEO-technieken zorgen ze ervoor dat ook jouw website de concurrentie voorbij stuift.

Gratis E-book downloaden

Hoe jouw website de top 10 van Google bestormt

Wacht eens!We hebben nog iets voor je.