Omzet verhogen bestaande klanten

Veel bedrijven vergeten bij de omzet verhogen bestaande klanten mee te nemen in hun strategie. Vaak is een strategie voor extra omzet gericht op het genereren van meer kwalitatieve leads, het vergroten van de naamsbekendheid en het aantrekken van nieuwe klanten. Dit is in de basis prima, maar het is wel belangrijk om bestaande klanten niet te vergeten. Het zijn namelijk de bestaande klanten waarmee je makkelijker betrokkenheid opbouwt en betrokkenheid is ook belangrijk bij het verhogen van de omzet.

 

Omzet verhogen bestaande klanten én nieuwe klanten

De omzet verhogen kan in de basis op twee verschillende manieren. Je kunt de omzet verhogen door veel nieuwe klanten aan te trekken en door bestaande klanten aan te moedigen nog eens zaken te doen. Zoals gezegd vergeten veel bedrijven bij de omzet verhogen bestaande klanten aan te spreken en dit is jammer. Juist de bestaande klanten kunnen namelijk zorgen voor de grootste stijging in de omzet. Nieuwe klanten aantrekken kost veel tijd, moeite en geld. Vaak doen zij slechts een eenmalige aankoop. Het aanmoedigen van bestaande klanten om nog eens zaken te doen kost veel minder tijd, moeite en geld, maar zorgt er wel voor dat zij in de toekomst sneller geneigd zijn om weer met jouw bedrijf zaken te doen. Vergeet bij de omzet verhogen bestaande klanten dus nooit, want dat kan je meer kosten dan je je vaak beseft.

Bestaande klanten laten de omzet het snelst stijgen

Het aanmoedigen van bestaande klanten om nog eens zaken te doen kan voorkomen dat je in de kosten moet gaan snijden wanneer het financieel even wat minder goed gaat. Dit is een heel belangrijk gegeven. Onderzoek heeft aangetoond dat een toename van 2 procent aan herhaalinkopen gelijk staat aan een reductie van de bedrijfskosten van maar liefst 10 procent. Bestaande klanten zijn dé klanten om een langdurige relatie mee op te bouwen. Met iedere aankoop zullen zij sneller geneigd zijn om ook de komende aankoop bij jouw bedrijf te doen. Herhaalaankopen zijn hierdoor altijd belangrijk voor het succes van je bedrijf én het verhogen van je omzet. De omzet verhogen door bestaande klanten aan te moedigen is daarom effectiever en voordeliger dan de omzet verhogen door nieuwe klanten aan te trekken.

Omzet verhogen bestaande klanten: hoe dan precies?

De omzet verhogen door bestaande klanten aan te moedigen kan op veel verschillende manieren. Het kan zelfs zo eenvoudig zijn als het optimaliseren van de klantenservice voor bestaande klanten. Je kunt je online marketing personaliseren voor deze bestaande klanten, waardoor zij zich meer met jouw bedrijf verbonden voelen. Daarnaast kun je specifieke, waardevolle informatie delen met bestaande klanten die zich inschrijven voor jouw digitale nieuwsbrief. Bied bestaande klanten minstens één belangrijk voordeel waar nieuwe klanten (nog) niet van kunnen profiteren. Dit helpt je zeker om je omzet te verhogen door op bestaande klanten te focussen.

 

Wil jij ook je omzet verhogen door bestaande klanten aan te moedigen?

Ieder bedrijf kan de omzet verhogen door bestaande klanten te stimuleren, te motiveren en persoonlijk aan te spreken. Hiervoor is natuurlijk wel een goede, passende aanpak nodig. Omzetvergroters helpt je graag met het ontwikkelen en uitvoeren van een aanpak die goed bij jou en je bedrijf past. Klaar voor de eerste stap? Vraag dan online gratis website advies of de gratis website checklist aan!

Onze Partners

Browsr is onze partner op het gebied van omzetmachines – oftewel websites. Browsr maakt de winst genererende websites voor onze klanten. Zonder investeringen vooraf zetten zij voor jou ook een omzet genererende website neer.

YourBoost is onze marketingpartner. Zij zijn gespecialiseerd in het behalen van topposities in Google. Door middel van verschillende SEO-technieken zorgen ze ervoor dat ook jouw website de concurrentie voorbij stuift.

Gratis E-book downloaden

Hoe jouw website de top 10 van Google bestormt

Wacht eens!We hebben nog iets voor je.