Local online marketing
Meer klanten uit je eigen omgeving naar je website trekken? Dat doe je met local online marketing.
Local online marketing is niets anders dan je website optimaliseren voor bezoekers uit je eigen regio. Zeker voor lokale MKB’ers is lokale SEO een goede strategie om in te zetten, en wel om de volgende redenen:
- Het is een laagdrempelige investering (afhankelijk van de plaats waar je je bevindt)
- Local online marketing kan snel resultaat opleveren
- Je ziet snel verandering in de posities in de zoekmachines
Local online marketing scan aanvragen

De juiste informatie verkrijgen
SEO voor de lokale markt is een goede strategie voor veel bedrijven. De meeste bedrijven trekken toch de meeste klanten uit hun eigen omgeving of binnen een straal van enkele tientallen kilometers. Door te investeren in local online marketing kun je hier dan ook snel van profiteren. Zet niet alleen op je eigen stad in, maar ook de steden en dorpen in de omgeving. Zo vergroot je je reikwijdte en kun je op een snelle manier meer klanten aantrekken en dus meer omzet genereren.
Meer klanten uit je eigen omgeving
Heb jij een lokale onderneming en komen veel van jouw klanten uit jouw eigen omgeving? Dan heb jij de mogelijkheid om veel extra klanten aan te trekken met lokale SEO. Local online marketing betekent niets anders dan zoekmachineoptimalisatie voor je eigen omgeving.
Minder concurrentie met local online marketing
Het grote voordeel van lokale SEO is dat je niet met al je concurrenten uit het hele land hoeft te concurreren. Je hoeft je alleen maar te focussen op je eigen stad, eigen dorp of de plaatsen om je heen. Bij je local online marketing strategie is het belangrijk dat je goed weet waar je klanten vandaan komen en dat je je dus ook op die plaatsen gaat focussen.

De basis van local online marketing
Local online marketing begint natuurlijk met je eigen website. Het belangrijkste is dat je je content ook aanpast voor de lokale omgeving. In plaats van dat je constant over je dienst of product schrijft, laat je af en toe ook je plaatsnaam voorkomen. Dit neem je dus mee in je content marketing strategie. Focus je je ook op de plaatsen uit je omgeving? Maak hiervoor dan andere pagina’s aan die zich volledig op die plaatsnamen focussen. Vanaf dan zul je zien dat je voor de verschillende plaatsen steeds beter gaat scoren in de zoekmachines. En zo kun je dus op een makkelijke wijze meer omzet genereren.

Lokale resultaten bijhouden
Uiteraard wil je ook weten wat de resultaten zijn van je local online marketing inspanningen. Hiervoor kun je uiteraard gebruik maken van Google Analytics en Google Webmaster Tools. Hierin kun je goed zien welke pagina’s veel bezocht worden en hoe deze pagina’s in Google geïndexeerd zijn. En het belangrijkste natuurlijk: je zult het ook merken aan het aantal klanten.
Hulp bij local online marketing?
Wil jij hulp bij het inrichten van lokale SEO? Neem dan vandaag nog contact met ons op. Local online marketing is de makkelijkste manier om snel je omzet te verhogen, dus laat deze kans niet liggen.