5 manieren om leads te genereren met online marketing

Er zijn verschillende manieren om via online marketing nieuwe leads voor jouw bedrijf te genereren. Leads zijn mensen die potentieel geïnteresseerd zijn in jouw dienst of product. Daardoor laten ze hun gegevens achter voor bijvoorbeeld de nieuwsbrief of het ontvangen van een brochure of andere informatie. Dit zijn dus de mensen die je graag wilt als ondernemer, want deze leads zijn jouw potentiële klanten. In deze blog bespreken we 5 succesvolle manieren waarop je leads kan genereren voor jouw bedrijf.

1. Een overzichtelijke en aantrekkelijke bedrijfswebsite

De eerste manier om leads te genereren is de aanwezigheid van een bedrijfswebsite. Voor het krijgen van nieuwe klanten is het een bedrijfswebsite vrijwel onmisbaar. Jouw bedrijfswebsite is jouw online visitekaartje, waarmee je mensen overtuigt van het nut van jouw product of dienst. Het is daarbij wel van belang dat je website goed vindbaar is op Google. Dat doe je door te zorgen voor de juiste voorwaarden. Goede teksten op je website met daarin de juiste zoekwoorden verwerkt, maar ook een snelle website die bijvoorbeeld ook goed te bekijken is op een mobiele telefoon.

Laat een website maken voor optimale resultaten

Het belang van een goede website om leads te genereren is groot. Met alle programma’s is het tegenwoordig mogelijk om zelf een redelijke website te ontwerpen. Maar wil je een website die mensen zeker aanzet tot het kopen van jouw product? Overweeg dan je website te laten maken door een specialist. Die weten precies welke factoren van belang zijn voor het overtuigen van mensen, oftewel het optimaliseren van de conversie. Dit varieert van het gebruiken van de juiste knoppen op je website, tot het verzorgen van de achterkant van de website zodat deze hoog in de zoekresultaten verschijnt. Want ook dat speelt mee in het krijgen van meer klanten.

2. Local online marketing: de manier om meer klanten aan te trekken

Heb je voor je gevoel alle manieren van online marketing al geprobeerd? Verdiep je dan in local online marketing. Dit is in principe gewone online marketing, maar met het verschil dat je je hierbij richt op jouw omgeving. Veel mensen zoeken namelijk naar een bedrijf in hun eigen omgeving. Daardoor kan je veel winst behalen door juist deze mensen aan te spreken. Bijvoorbeeld door op jouw website op meerdere plaatsen te benoemen in welke plaats je gevestigd bent. Maar ook omliggende plaatsen kan je meenemen in local online marketing.

De voordelen van local online marketing in het genereren van leads

Het toepassen van local online marketing heeft een groot voordeel. Online heb je namelijk te maken met veel concurrentie. Ongeacht wat voor onderneming je hebt, er zijn zeker meer bedrijven die graag bovenaan in de zoekresultaten willen verschijnen. Richt je je op jouw eigen omgeving, dan zijn dit opeens veel minder bedrijven. Een succesvolle manier van local online marketing is het adverteren op Facebook, waarbij je ervoor kan zorgen dat alleen mensen in jouw omgeving je advertentie te zien krijgen.

3. Lead generatie op een slimme manier gebruiken

Natuurlijk is ook lead generatie een manier om meer leads te verzamelen. Lead generatie is er dan ook volledig op gericht om te zorgen dat mensen hun gegevens invullen. Dat doe je vaak met behulp van een zogenaamde funnel. Dit begint bijvoorbeeld met het aanbieden van een korting of gratis e-book, waardoor mensen hun gegevens invullen. Door het sturen van interessante e-mails worden mensen vervolgens steeds enthousiaster over jouw product of dienst. Stuur je vervolgens een aantrekkelijke en laagdrempelig voorstel, dan zullen veel mensen je product kopen. Een goede conversie dus! Het opzetten van een goede funnel is een belangrijk onderdeel van lead generatie.

4. Contentmarketing: aansluiten op de behoefte van je bezoeker

Een belangrijk onderdeel van marketing zal altijd de content op jouw website zijn. De teksten die je op jouw website plaatst, zorgen namelijk dat jouw bezoekers enthousiast worden of afhaken. Het is dan ook belangrijk dat de content op je website aansluit bij jouw doelgroep. Wat houdt jouw bezoekers bezig? En wat zorgt ervoor dat zij overtuigd raken van de waarde van jouw product? Het schrijven van goede teksten is een vak apart. Vind je het lastig om goede teksten te schrijven, die ook geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines én gericht zijn op conversie? Overweeg dan het inhuren van een copywriter.

Het nut van goede content op jouw website

Goede content zorgt ervoor dat de conversie op jouw website verhoogt. Oftewel, goede content zorgt ervoor dat je meer leads verzamelt. Als bezoekers op jouw website de informatie vinden die ze zoeken, dan is de kans groot dat ze hun gegevens zullen achterlaten. Een goede copywriter zorgt ervoor dat mensen op jouw website vinden wat ze zoeken. En content marketing gaat niet alleen om tekst, maar kan ook draaien om het delen van video’s of infographics.

5. Conversie optimalisatie

Ervoor zorgen dat bezoekers van jouw website ook daadwerkelijk betalende klanten worden, dat is conversie. Conversie optimalisatie is dan ook een belangrijk onderdeel van het genereren van meer leads. Het is van belang dat jouw website daar optimaal voor is aangepast. Bijvoorbeeld door het je bezoekers zo gemakkelijk mogelijk te maken om hun gegevens achter te laten. Maar allereerst natuurlijk door te zorgen dat ze hun gegevens ook graag willen invullen. Omdat er een leuke korting aan vastzit of omdat ze er andere voordelen door krijgen. Een website die is geoptimaliseerd voor conversie maakt van jouw bezoekers nieuwe leads.

Online marketing, de manier om jouw omzet te verhogen

Zoals je leest biedt online marketing diverse manieren om meer leads te generen en daarmee voor een hogere omzet te zorgen. Dat begint met een website laten maken die geoptimaliseerd is voor conversie. Door local online marketing toe te passen heb je minder concurrentie en dus meer bezoekers. Daarnaast is lead generatie de perfecte manier om van jouw bezoekers ook daadwerkelijk klanten te maken door middel van een goede funnel. Met content marketing overtuig je klanten van de waarde van jouw product of dienst. Om tot slot door conversie optimalisatie te zorgen dat je meer uit de huidige bezoekers van jouw website haalt.

Meer weten over leads genereren? Laat je gegevens achter en wij leggen je precies uit hoe je meer leads kunt genereren en meer omzet kunt behalen met jouw website.

Gratis E-book downloaden

Hoe jouw website de top 10 van Google bestormt

Wacht eens!We hebben nog iets voor je.