Het maken van landingspagina’s 

Landinsgpagina’s gericht op specifieke zoekwoorden: heeft dat nog zin? Daar gaan we in dit artikel verder op in.

Landingspagina’s: Iedereen kent ze wel

Landinsgpagina’s: iedereen die zich met online marketing bezig houdt, heeft hier wel ervaring mee. Kort uitgelegd: landingspagina’s zijn pagina’s op je website waar je heel specifiek verkeer op laat ‘landen’. Deze pagina’s trekken in de meeste gevallen verkeer via twee verschillende kanalen:

  1. Advertenties in bijvoorbeeld Google Adwords of Facebook
  2. Organische bezoekers uit Google

Gratis landingspagina tips ontvangen?

Het maken van landingspagina's

Landingspagina’s voor advertenties

Een landingspagina die je maakt bij een advertentie is dus de pagina waar iemand op terechtkomt nadat deze persoon op je advertentie geklikt heeft. Een advertentie heeft vaak een specifiek doel, of een hele specifieke aanbieding. Het is dan ook belangrijk dat de pagina waar deze persoon op terecht komt, dan ook meer informatie krijgt over hetgeen hem beloofd is.

Een goede landingspagina achter een advertentie is ALTIJD een goed idee. Deze zorgen namelijk voor veel meer conversie dan wanneer je alle advertenties naar standaard pagina’s laat gaan.

LANDINGSPAGINA’S VOOR SEO

Veel marketeers weten het nog wel: maak zoveel mogelijk landingspagina’s aan over verschillende niche zoekwoorden – daarmee is de kans het grootst dat je goed in Google geïndexeerd wordt. Werkt dit nog steeds zo?

Het antwoord op die vraag is zowel ja als nee. Ja, landinsgpagina’s over specifieke onderwerpen doen het nog steeds goed in Google en nee, het heeft geen zin om voor ieder wissewasje aan zoekwoorden nieuwe pagina’s aan te maken. Het belangrijkste is dat de kwaliteit van de pagina’s er boven uit springt. De kwaliteit van je content is dan ook het belangrijkste aspect, niet het aantal zoekwoorden dat je over verschillende landingspaigna’s weet te verspreiden.

Combineer landingspagina’s voor verschillende zoekwoorden

Een landingspagina strategie waarvan we zelf merken dat deze goed werkt, is het combineren van landinsgpagina’s voor verschillende zoekwoorden. Kies voor één hoofdzoekwoord (het belangrijkste onderwerp van deze pagina) en maak hier een diepgaand artikel over. In dit artikel pak je ook meteen verschillende long tail zoekwoorden mee. Deze verwerk je steeds in een losse paragraaf/alinea. Hierdoor zal deze pagina ook op deze zoekwoorden geïndexeerd worden. Door deze manier van werken pak je dus verschillende zoekwoorden in één klap, en heb je meteen langere pagina’s waarmee je dus inhoudelijker op de stof in kan gaan. De content wordt daarmee interessanter voor de lezer, en daarmee dus ook voor Google.

Het maken van sterke landingspagina’s heeft dus nog zeker effect, alleen niet meer op de ouderwetse manier van zoveel mogelijk pagina’s aanmaken. De inhoud van de pagina’s staat voorop.

Het effect van landingspagina’s

Landingspagina’s hebben een positief effect op je resultaten in Google, en als je ze goed schrijft, ook op de conversie van je website. Een goede landingspagina heeft namelijk ook een doel: converteren. Zonder conversie is het leuk om je bezoeker op de pagina te krijgen, maar wat moet hij daar doen? Als hij geïnformeerd weer weg gaat, heb je voor jezelf nog niks bereikt. Een goede landingspagina heeft dan ook altijd een doel, al is het maar een mogelijkheid om contact op te nemen of iets aan te vragen.

Het maken van landingspagina's

Ons doel

Ook deze pagina is een soort van landingspagina. Maar wat is ons doel hier dan precies mee? Heel simpel: we willen jou informeren over de verschillende manieren van marketing die er bestaan. Nog simpeler: we hebben het specifiek over marketingmethodes die voor ons en onze klanten goed werken. Hierdoor weet jij precies waar onze kracht ligt. Denk jij dat dit ook voor jouw bedrijf interessant is? Neem dan gewoon even contact met ons op, dan kunnen we jou hiermee helpen. Dit doen we natuurlijk volledig vrijblijvend. En ja, die contactlink was onze Call to Action, en hieronder staat er nog één 😉

Het maken van landingspagina's

Wil jij ook sterke landingspagina’s ontwikkelen?

Neem dan even contact met ons op, zodat we samen een sterke strategie kunnen bepalen voor jouw bedrijf. Eentje die voor jou extra omzet oplevert, anders zouden we onze naam geen eer aandoen.

Gratis landingspagina tips ontvangen?

Omzetvergroters.nl

Belgiëstraat 12
5171 PN Kaatsheuvel
info@omzetvergroters.nl
KVK 60651261
BTW: NL853999752B01
IBAN: NL09RABO0181085992

Openingstijden

werkdagen 08.00 – 17.00

Onze Partners

Browsr is onze partner op het gebied van omzetmachines – oftewel websites. Browsr maakt de winst genererende websites voor onze klanten. Zonder investeringen vooraf zetten zij voor jou ook een omzet genererende website neer.

YourBoost is onze marketingpartner. Zij zijn gespecialiseerd in het behalen van topposities in Google. Door middel van verschillende SEO-technieken zorgen ze ervoor dat ook jouw website de concurrentie voorbij stuift.

Gratis E-book downloaden

Hoe jouw website de top 10 van Google bestormt

Open chat
💬 Hulp nodig?
Hallo 👋
Kunnen we u ergens mee helpen?