Content Marketing Funnel

Content marketing wordt tegenwoordig alsmaar belangrijker. Als jij je omzet voornamelijk te danken hebt aan het internet, is het belangrijk dat je voldoende aandacht besteedt aan content marketing. Een van de begrippen die bij deze vorm van marketing komt kijken is content marketing funnel. Je kunt de funnel ook wel zien als een soort van denkbeeldige trechter die potentiële klanten naar en door je website leiden. De content marketing funnel wordt zo in elkaar gezet dat de kans een stuk groter is dat een bezoeker een aankoop doet of een afspraak maakt. Bezoekers worden dus omgezet in leads met de funnel.

Content Marketing Funnel Inleiding
Het bovenste gedeelte van de Content Marketing Funnel

Het bovenste gedeelte van de Content Marketing Funnel

Om te beginnen is het van groot belang dat bezoekers op je website terechtkomen. Er zijn meerdere manieren om dit te realiseren. Zo kun je bijvoorbeeld advertenties gebruiken om nieuwe bezoekers op de website te krijgen, maar ook social media marketing is zeer effectief. Blogs, sociale media en advertenties zorgen ervoor dat steeds meer mensen op je website terechtkomen. Hierna is het van groot belang dat de bezoekers ook nog door je website heen geleid worden. Het liefste zet je natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers om in leads.

Het middelste gedeelte van de Content Marketing Funnel

Bij het middelste gedeelte van de funnel is het van groot belang dat bezoekers zoveel mogelijk geïnformeerd worden. Door bezoekers voldoende te informeren bouw je vertrouwen op. Bovendien neemt de interesse van de bezoekers in je producten en diensten toe op deze manier. Door voldoende professionele content op je website te plaatsen kun je er zeker van zijn dat bezoekers de juiste informatie krijgen. Je kunt verschillende vormen van content gebruiken, waaronder tekst, video’s en afbeeldingen. Bovendien wordt er vaak ook voor gekozen om een nieuwsbrief aan te bieden.

Het onderste gedeelte van de Content Marketing Funnel

Naarmate de denkbeeldige trechter afloopt, zal een groot gedeelte van de bezoekers afgehaakt zijn. Het lukt natuurlijk nooit om iedere bezoeker te overtuigen om een aankoop te doen. Echter, kun je het conversiepercentage wel flink laten stijgen indien je de hiervoor genoemde stappen goed uitvoert. In het onderste gedeelte van de trechter is het de bedoeling om bezoekers over te halen om een aankoop te doen. Hoe beter de bezoekers geïnformeerd zijn, hoe groter de kans op een aankoop is. Om deze reden is het zo belangrijk dat alle voorgaande stappen goed uitgevoerd zijn.

Een goede Content Marketing Funnel maken

Vind jij het belangrijk dat de content marketing van het bedrijf helemaal goed geregeld is? Dan is het verstandig om de funnel van je website goed in te richten. Echter, blijft het voor velen een uitdaging om goede content te creëren. Zo hebben veel mensen bijvoorbeeld moeite om een goede nieuwsbrief te maken of om mensen aan te sporen om zich te abonneren. Vind jij het ook lastig om de content marketing zelf te verzorgen of wil je absoluut zeker zijn van het beste resultaat? Neem dan gerust contact met ons op. Bij Omzetvergroters hebben we veel ervaring op het gebied van content marketing.

De rol die de content marketing funnel tegenwoordig speelt, wordt steeds groter. Haal jij als ondernemer je omzet voor het grootste gedeelte uit je online activiteiten, dan besteed je ongetwijfeld aandacht aan content marketing.  Content marketing funnel is een aspect dat een belangrijke rol speelt bij deze wijze van marketing. De funnel (een trechter) scheidt het kaf van het koren en zorgt er uiteindelijk voor dat alleen de groep mensen op je website overblijft, die ook daadwerkelijk iets bij je bedrijf wil kopen. Je doelgroep wordt door de content marketing funnel heen geleid en op deze manier wordt een bezoeker omgezet naar een klant.

De trechter is ook wel een filter. Bezoekers die niet daadwerkelijk geïnteresseerd zijn, zullen tijdens het proces afhaken. Overigens is het belangrijk dat dit op tijd gebeurd. Het is zonde om tijd en geld te verspillen aan iemand die niet daadwerkelijk geïnteresseerd is in je product. Om deze reden raden wij je aan om de content marketing funnel door ons te laten creëren. Wij weten als de beste hoe we de funnel voor jouw online platform kunnen inrichten. Hierdoor zal het aantal conversies stijgen en houden jij en je personeel meer tijd over. Je hoeft immers minder tijd te besteden aan bezoekers die buiten de doelgroep vallen.

Een goede content marketing funnel maken

Een denkbare trechter die de consument naar en door je website loodst

Iemand die weinig ervaring met content marketing heeft, zal waarschijnlijk raar opkijken als je het over de content marketing funnel hebt. Onder online marketeers en ondernemers is dit echter een populair begrip. Je kunt de content marketing funnel zien als een soort van trechter die de consument naar en door je website leidt. De funnel werkt op zo een wijze, dat de kans groter is dat de bezoeker van je website daadwerkelijk iets bij je koopt of een afspraak met je maakt. Wanneer je content marketing funnel goed ingericht is, zal dit er dus voor zorgen dat bezoekers eerder omgezet worden naar leads. Vaak wordt een content marketing funnel opgedeeld in drie verschillende delen: het bovenste deel, het middelste deel en het onderste deel. Het onderste gedeelte is het daadwerkelijk verkopen van producten of diensten. Dat deel werkt echter alleen als de eerste twee delen afgerond zijn.

Een bezoeker omzetten naar een lead

Om te beginnen krijg je het bovenste deel van de trechter.. Als jij een website hebt laten bouwen, dan is het ontzettend belangrijk dat mensen daadwerkelijk je website gaan bezoeken. Aan een website zonder klanten heb je namelijk niet zo veel, dit levert je namelijk niets op. Om ervoor te zorgen dat je website daadwerkelijk bezocht wordt, kun je verschillende technieken toepassen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om een reclamecampagne te lanceren. Bewezen is verder dat sociale media marketing ook een effectief middel is om bezoekers op je website te krijgen. Dit kun je doen in de vorm van allerlei interessante blogs, via de sociale media en dus met behulp van advertenties.

Als je eenmaal bezoekers op de website hebt, wordt het tijd dat deze bezoekers omgezet worden naar leads. Het bovenste deel van de funnel wordt ook wel TOFU, Top of Funnel genoemd. Het is belangrijk dat je de website goed inricht. De perfecte omgeving creëer je bijvoorbeeld door middel van slimme content, een goed vindbare website en interessante blogs. Soms is er veel geduld nodig, aangezien het doorlopen van de content marketing funnel een langdurig proces kan zijn. Het informeren van bezoekers kan een langere tijd duren, iets dat nadrukkelijk in het middengedeelte (MOFU: Middle of Funnel) van de content marketing funnel plaatsvindt.

Geef de bezoeker die informatie die hij ook echt zoekt

In het middengedeelte van de content marketing funnel wordt vooral informatie geboden. Een bezoeker van je website is op zoek naar informatie. Daarnaast bouw je ook vertrouwen op door je bezoekers de juiste informatie te verschaffen. Wanneer jij je bezoekers voldoende informeert, dan zullen de bezoekers van je website eerder geïnteresseerd raken in jouw producten en diensten. Je wilt je bezoekers uiteraard de goede informatie aanbieden. Dat maakt het plaatsen van voldoende professioneel gemaakte content op je website dus belangrijk. Dit kan content zijn in de vorm van tekst, video’s en afbeeldingen.

Verhoog je conversiepercentage

Nadat je eerst bezoekers naar je website hebt weten te bewegen en die vervolgens voldoende hebt geïnformeerd, komt het onderste gedeelte van de content marketing funnel. De trechter wordt steeds smaller en ondertussen zijn al veel bezoekers van je website afgehaakt. Trek je dit nooit persoonlijk aan, want je kunt simpelweg niet elke bezoeker van je website overtuigen van al jouw producten en diensten. Het is wel mogelijk om het conversiepercentage te verhogen. Dit doe je onder andere door middel van interessante informatie en door de website te optimaliseren. Bezoekers van je website die daadwerkelijk interesse hebben, moeten in het onderste deel van de funnel warm gemaakt worden om een product of dienst bij jou af te nemen. Daarbij is de handeling die je in het middelste gedeelte van de funnel uitgevoerd hebt erg belangrijk, want hoe beter je bezoekers van je website informeert, hoe groter de kans op een aankoop is.

Bied je producten en diensten niet te snel aan

Naarmate de content marketing funnel verder afloopt, krijg je de laatste fase, die ook wel BOFU genoemd wordt. BOFU staat voor Bottom of Funnel. In deze fase wordt er geprobeerd om de producten of diensten te verkopen. Bewezen is overigens dat potentiële klanten pas iets kopen als de TOFU en MOFU fases helemaal afgerond zijn. Eerder zijn de meeste mensen niet bereid om een aankoop te doen. Het is niet aan te raden om je producten of diensten eerder al aan te bieden. Wanneer je volgens de content marketing funnel werkt, zal dit veel effectiever zijn. Bezoekers van je website worden langzamerhand steeds enthousiaster. Het is belangrijk om eerst vertrouwen op te bouwen en hierna pas de producten aan te bieden.

Aan mensen die niet geïnteresseerd zijn heb jij niets

Door slimme content te gebruiken, kun je dus mensen naar je website lokken. Wanneer de content marketing funnel verkeerd toegepast wordt, kan dit bezoekers van je website echter ook afstoten. Helaas zal namelijk niet iedereen geïnteresseerd zijn in die leuke blogs op je website. Overigens is het niet altijd even erg als er mensen afhaken, want eigenlijk wil je ook alleen maar bezoekers die écht iets hebben met de producten op je website en dus ook met jouw bedrijf. Je kunt je funnels dus ook zo inrichten dat alleen je doelgroep overblijft. Aan mensen op je website die toch niet geïnteresseerd zijn in je producten of diensten, heb je immers niet zo heel veel. Als bedrijf heb je hier zelfs helemaal niets aan, dit zal de omzet namelijk niet verhogen.

Met Omzetvergroters ben je zeker van het beste resultaat

Een content marketing funnel maken of ontwikkelen is maatwerk, en maatwerk vraagt om specifieke kennis. Je kunt nooit een standaard funnel gebruiken. Dit alleen al vanwege het feit dat je voor elke website toch weer andere goede en unieke content moet zien te creëren. Dat dit niet meevalt merk je onder andere terug aan het enorme aanbod aan nieuwsbrieven. Vaak weten ondernemers niet wat ze precies in de nieuwsbrief moeten zetten. Er zijn dan ook honderden websites die wél een nieuwsbrief hebben, maar deze niet actief bijhouden. Wanneer iemand zich aanmeldt voor de nieuwsbrief, is het juist belangrijk dat hier gebruik van gemaakt wordt. Wij van Omzetvergroters zijn in staat om goede content voor je te creëren. Dit niet alleen voor je nieuwsbrief, maar voor je gehele online strategie. Hierdoor kun jij zeker zijn van de beste online strategie en van een goed ingerichte content marketing funnel.

De ideale situatie om producten of diensten te verkopen

Bij Omzetvergroters hebben we meer dan voldoende ervaring met content marketing in het algemeen. Voor het creëren van een content marketing funnel ben je bij ons absoluut aan het juiste adres. Met een funnel trek je de juiste mensen aan en stoot je tegelijk de mensen af die niet geïnteresseerd zijn in je producten. Zo blijven uiteindelijk alleen die mensen over die écht geïnteresseerd zijn in je producten en diensten. Bovendien voorkom je zo dat je personeel te veel tijd besteedt aan iemand die niet daadwerkelijk van plan is om een aankoop te doen. Uiteindelijk houd je alleen je doelgroep over, de mensen die daadwerkelijk in jouw producten geinteresseerd zijn. Dat is meteen ook de ideale situatie om echt zaken te kunnen doen.

Behalve ondersteuning bij het creëren van de content marketing funnel is Omzetvergroters de perfecte partner om meer uit je website te halen. Daarvoor heeft Omzetvergroters een eigen formule gecreëerd die losse elementen aan elkaar koppelt. Daarnaast kunnen we een gratis omzetscan voor je uitvoeren en vind je veel interessante informatie in onze kennisbank. Wil je zoveel mogelijk rendement uit je online activiteiten behalen? Dan is Omzetvergroters je best denkbare partner. Behalve dat je snel meer omzet genereert levert het je extra tijd op, tijd die jij in de ontwikkeling van je eigen bedrijf kunt steken. Wie verstandig is en alle online kansen optimaal wil benutten, kiest voor Omzetvergroters.

Meer weten over Content Marketing?

3 + 1 =

Omzetvergroters.nl

Belgiëstraat 12
5171 PN Kaatsheuvel
info@omzetvergroters.nl
KVK 60651261
BTW: NL853999752B01
IBAN: NL09RABO0181085992

Openingstijden

werkdagen 08.00 – 17.00

Onze Partners

Browsr is onze partner op het gebied van omzetmachines – oftewel websites. Browsr maakt de winst genererende websites voor onze klanten. Zonder investeringen vooraf zetten zij voor jou ook een omzet genererende website neer.

YourBoost is onze marketingpartner. Zij zijn gespecialiseerd in het behalen van topposities in Google. Door middel van verschillende SEO-technieken zorgen ze ervoor dat ook jouw website de concurrentie voorbij stuift.

Gratis E-book downloaden

Hoe jouw website de top 10 van Google bestormt

Open chat
💬 Hulp nodig?
Hallo 👋
Kunnen we u ergens mee helpen?