Blogmarketing – een korte introductie

Blogmarketing is een veelomvattend verschijnsel binnen de marketing en kan op vele manieren bijdragen aan een betere verkoop of afname van producten of diensten.

Blogmarketing omvat alle activiteiten die een website, bedrijf, service of merk promoten via het medium ‘blog’. Dit kunnen dus advertenties zijn die worden geplaatst op blogs die veel lezers hebben die eventueel geïnteresseerd zijn in het gepromote product of service, reviews of aanprijzingen van producten door bloggers zelf of cross-syndicatie dat voor meer dynamiek zorgt op een website

Blogmarketing en SEO voordelen


Het schrijven en bijhouden van een blog heeft op zich al een aantal voordelen voor blogmarketing met betrekking tot de Search Engine Optimization (SEO) oftewel: de vindbaarheid in Google. Een blog heeft namelijk een aantal eigenschappen die naast het gebruik voor blogmarketing op zich al veel voordelen hebben voor die vindbaarheid omdat het voldoet aan een aantal eisen die Google stelt om een pagina hoger te laten scoren in de zoekresultaten. Ten eerste is er veel en kwalitatief goede content te vinden en wordt er ook regelmatig nieuwe content geplaatst wat gunstig is voor de positie in de zoekresultaten en ook een doel van blogmarketing. Daarnaast is de content vaak nieuwswaardig en is er user-generated content door de interactie met lezers. Blogs worden over het algemeen goed gevonden door Google omdat er dus op regelmatige basis nieuwe content wordt aangeboden maar ook door de linkstructuur, waar bij blogmarketing handig gebruik van kan worden gemaakt.

Blogmarketing en linkbuilding


Naast de nieuwswaardige content en de regelmatige updates op een blog is dus ook de linkstructuur die blogs bezitten interessant voor blogmarketing. Want, hoe meer links vanuit externe sites naar je website verwijzen, hoe hoger je positie in Google. Je hebt dus waarschijnlijk voor de lezer interessante content op je website staan, veel andere sites verwijzen immers naar jouw website. Een belangrijk onderdeel van blogmarketing is dus het gebruiken van blogs om meer links naar een bepaalde website te sturen. Belangrijk bij artikels voor blogmarketing is dat artikelen die verwijzen niet gedupliceerd zijn maar juist unieke teksten en dat de zoekwoorden die worden gebruikt in de tekst, maar ook in de titels en tussenkopjes worden gebruikt.

Wil jij aan de slag met blogmarketing? Neem dan vandaag nog contact met ons op via onderstaande formulier. 

Onze Partners

Browsr is onze partner op het gebied van omzetmachines – oftewel websites. Browsr maakt de winst genererende websites voor onze klanten. Zonder investeringen vooraf zetten zij voor jou ook een omzet genererende website neer.

YourBoost is onze marketingpartner. Zij zijn gespecialiseerd in het behalen van topposities in Google. Door middel van verschillende SEO-technieken zorgen ze ervoor dat ook jouw website de concurrentie voorbij stuift.

Gratis E-book downloaden

Hoe jouw website de top 10 van Google bestormt

Wacht eens!We hebben nog iets voor je.