B2B Marketing

Levert jouw bedrijf producten of diensten aan andere bedrijven? Dan is het belangrijk dat de marketingtechnieken die je gebruikt hierop worden aangepast.

 B2B marketing verschilt in een aantal opzichten van B2C marketing. Omdat er binnen een bedrijf vaak meerdere mensen meebeslissen, duurt het in veel gevallen langer voordat er tot een aankoop wordt overgegaan. Overigens gaat het bij B2B marketing in de meeste gevallen ook om veel grotere bedragen. Als bedrijven de doelgroep van je bedrijf zijn, dan is het van groot belang dat je voldoende aandacht aan de marketing besteedt.

DE JUISTE INFORMATIE VERKRIJGEN

Om te beginnen moet je voldoende onderzoek doen naar de doelgroep van je bedrijf. Het is bijvoorbeeld verstandig om je te verdiepen in het zoekgedrag van de doelgroep. Aan de hand van dergelijke informatie kun je bepalen welke technieken er gebruikt moeten worden. Als je de behoeftes van de doelgroep kent, dan kun je hierop inspelen. Met hulpmiddelen zoals de Google Zoekwoordplanner kun je vrij eenvoudig bepalen op welke relevante zoektermen er vaak gezocht wordt. Met behulp van deze data wordt het eenvoudiger om advertenties te maken die de doelgroep aanspreken.

ZOEKMACHINE MARKETING

SEO (Search Engine Optimization) is een vorm van zoekmachine-optimalisatie en een goede manier om aan nieuwe klanten te komen. Met de Google Zoekwoordplanner kun je bepalen welke zoekwoorden jij het beste in je content kunt gebruiken. Echter, komt er nog veel meer bij SEO kijken. Het is bijvoorbeeld van groot belang dat andere websites ook een linkje naar je site plaatsen. Bovendien moet er ook voldoende content op je website te vinden zijn. Als elke pagina voldoende content heeft, zal je dit al snel terugzien aan de positie die je website op Google heeft. Bij SEO worden er verschillende technieken gebruikt om de positie in Google te verbeteren. Hoe beter een bedrijf vindbaar is op Google, hoe meer bezoekers op de website. Meer bezoekers resulteert in veel gevallen ook in een hogere omzet.

Behalve SEO bestaat er ook nog SEA. Dit staat voor Search Engine Advertising. Met behulp van Google Ads is het eenvoudig om te adverteren. Je kunt zelf bepalen welk budget je toekent aan de advertenties en zodra het budget op is, wordt de advertentie simpelweg niet meer weergeven. Dit maakt het eenvoudig om gericht te adverteren. Ook met SEA kun je zelf bepalen op welke zoekwoorden jij je wilt richten, waardoor je de doelgroep eenvoudig kunt bereiken.

LINKEDIN

Een voorbeeld van een platform dat veel wordt gebruikt bij B2B marketing is LinkedIn. Terwijl er bij B2C marketing vooral gefocust wordt op platforms zoals Facebook, is LinkedIn voor B2B veel belangrijker. Dit sociale netwerk richt zich volledig op zakelijk gebruik. Als je zelf een goed begin wilt maken is het aan te raden om een LinkedIn-profiel aan te maken. Als je veel connecties hebt op LinkedIn, kan dit je nog een hoop klanten opleveren. Het is wel aan te raden om je eerst goed te verdiepen in het platform. Op deze manier weet je zeker dat je een goede start maakt.

BEURZEN

Als je andere bedrijven als doelgroep hebt, is het verstandig om beurzen te bezoeken. Op de beurs ontmoet je veel andere ondernemers, die mogelijk interesse hebben in je diensten en producten. Bovendien is het nooit verkeerd om je netwerk uit te breiden, de kans is groot dat je hier nog een keer iets aan hebt. Behalve op de beurs zijn er nog veel meer gelegenheden waarbij je andere ondernemers kunt ontmoeten. Zo kun je er als voetbalfan bijvoorbeeld voor kiezen om Business Seats bij je favoriete profclub te reserveren. Ook dit is een goede plek om in contact te komen met andere ondernemers.

DE JUISTE INFORMATIE VERKRIJGEN

Om te beginnen moet je voldoende onderzoek doen naar de doelgroep van je bedrijf. Het is bijvoorbeeld verstandig om je te verdiepen in het zoekgedrag van de doelgroep. Aan de hand van dergelijke informatie kun je bepalen welke technieken er gebruikt moeten worden. Als je de behoeftes van de doelgroep kent, dan kun je hierop inspelen. Met hulpmiddelen zoals de Google Zoekwoordplanner kun je vrij eenvoudig bepalen op welke relevante zoektermen er vaak gezocht wordt. Met behulp van deze data wordt het eenvoudiger om advertenties te maken die de doelgroep aanspreken.

B2B MARKETING UITBESTEDEN

Vind je het belangrijk dat de B2B marketing helemaal volgens planning verloopt? Dan is het een goed idee om de marketing uit te besteden aan een professionele partij. Een expert weet precies hoe een goede marketing eruit hoort te zien. Zo kun je er zeker van zijn dat alle technieken op de juiste manier worden uitgevoerd. Bovendien heeft een marketingbedrijf ook voldoende mankracht om tegelijkertijd op meerdere technieken te focussen. Dit terwijl jij je zelf meestal slechts met enkele technieken kunt bezighouden. Het is wel van groot belang dat je de marketing aan het juiste marketingbureau uitbesteedt. Bij Omzetvergroters kunnen we de marketing helemaal voor je verzorgen.

DE MARKETING UITBESTEDEN AAN OMZETVERGROTERS

Bij Omzetvergroters hebben we heel wat ervaring met online marketing. Wij weten exact hoe we jouw bedrijf het beste kunnen promoten. We hebben veel ervaring met B2B marketing, maar ook op het gebied van B2C marketing. Als je het belangrijk vindt dat er een goed plan van aanpak gemaakt wordt, dan zijn wij de meest geschikte keuze. Bij Omzetvergroters doen we eerst onderzoek naar je doelgroep, om vervolgens een plan van aanpak te bedenken. Wij hebben kennis van veel verschillende marketingtechnieken, waaronder SEO en contentmarketing. Je kunt jouw gehele marketing dus door één bedrijf laten verzorgen.

Bij Omzetvergroters zorgen we ervoor dat jouw omzet vergroot wordt. Als je bedrijf vooral inkomsten genereert door middel van het internet, dan zijn wij de juiste partij voor jou. Door de vindbaarheid van je bedrijf te vergroten, een band met de klant te creëren en nieuwe klanten te benaderen, zullen de verkoopcijfers van je bedrijf vast en zeker stijgen. Ben je benieuwd naar wat we voor je bedrijf kunnen betekenen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij gaan door totdat we de gestelde doelen hebben bereikt.

Onze Partners

Browsr is onze partner op het gebied van omzetmachines – oftewel websites. Browsr maakt de winst genererende websites voor onze klanten. Zonder investeringen vooraf zetten zij voor jou ook een omzet genererende website neer.

YourBoost is onze marketingpartner. Zij zijn gespecialiseerd in het behalen van topposities in Google. Door middel van verschillende SEO-technieken zorgen ze ervoor dat ook jouw website de concurrentie voorbij stuift.

Gratis E-book downloaden

Hoe jouw website de top 10 van Google bestormt